Sunday 7 July 2013

PRESIDEN YANG DICINTAI BUMI MESIR

Zionis yahudi dan sekutunya memang pakar dalam memerangkap dan menjatuhkan sesiapa yang cuba menentang mereka. Caranya dengan ekonomi.

Zionis yahudi yang dipelopori oleh keluarga Rothschild dari dulu lagi sudah mencium bau, kunci utama untuk menguasai setiap negara adalah dengan wang. Puak2 mereka ni berusaha untuk menubuhkan sebuah institusi kewangan untuk meminjamkan wang kepada mana2 negara yang memerlukan wang dan akhirnya mereka berjaya.

Sejarah telah menceritakan segalanya.

Cakaplah mana kuasa2 besar yang masih mereka tidak kuasai? Khilafah Turki Uthmaniyah? Jerman? Amerika? Jepun? Rusia? Perancis? Hatta negara kita Malaysia pun sudah dikuasai.
Caranya mereka akan paksa sesebuah negara untuk meminjam wang dengan kadar bunga yang begitu tinggi, klu bunga 3 – 5 % tu ok lagi tapi ini ada yang sampai mencecah maksimum 40%, gila betul.... tapi negara kalau sudah terdesak. Macamana juga, mau tidak mau kena pinjamlah. Kalau tidak bankrup negara.


KES 1 :

Kita lihat sejarah beberapa presiden Amerika syarikat, mana2 presiden yang cuba berusaha untuk tidak meminjam wang dari Bank yahudi. Pauk zion ni akan cuba cari jalan untuk menjatuhkannya, kalau tidak berjaya, jalan terkahir mereka bunuh sahajalah. Salah satu contoh presiden amerika Abraham Lincoln, dia ni amat tegas dan tidak mahu meminjam wang dari bank yahudi. Akibat kekerasan kepalanya, akhirnay Abraham Lincoln mati dibunuh.

KES 2 :

Perang dunia pertama dan kedua. Perang di antara kuasa besar Jerman(kuasa paksi) dan Amerika syarikat(kuasa berikat). Menjadi pertanyaan siapa sebenarnya dalang yang mencetuskan isu nasionalisme? Ketika itu,  di negara Jerman mereka mendengar, orang Jerman di Amerika ditindas, manakala di negara Amerika pula, mereka mendengar orang Amerika ditindas di Jerman. Kedua-dua kuasa besar ini bangkit untuk menuntut bela bangsa masing2.
Poinnya, kenapa zion merancang semua ini? Bila peperangan besar terjadi, pasti sesebuah negara memerlukan kos yang sangat tinggi untuk menampung segala perbelanjaan untuk makanan askar, ubat-ubatan dan senjata. Jadi, dari mana hendak mendapatkan wang? Jeng... jeng... jeng.... ya... dari bank yahudilah....

KES 3 :

Salah satu faktor utama kejatuhan Turki uthmaniyah juga daripada hasil peminjaman wang daripada bank yahudi dengan kadar bunga yang begitu tinggi, kalau tidak silap lebih daripada 20% bunga. Disebabkan kelemahan urus tadbir ekonomi. Akhirnya mereka terpaksa meminjam wang daripada wabnk yahudi.
Masalah yang pertama, bila sudah pinjam, mau tidak mau kena dengar cakap bank yahudi. Kalau tidak bankrap jadinya. Akhirnya, khalifah terkahir Abdulmecid jatuh dan Mustafa kamal Laknatullah berjaya diangkat. Dan di sinilah titik mula fahaman sekularisme berjaya di terapkan dalam kepala orang2 islam sehingga hari ini. Malah di malaysiapun antara kilang besar yang banyak menghasilkan produk2 Kepala Sekular.(bikin panas) 

Masalah kedua, kerajaan turki uthmaniyah membuat kesilapan dengan melanggar perintah ALLAH. Iaitu larangan tentang riba dalam surah al-bawarah ayat 275-279. Allah akan perangi orang yang mengambil jalan riba. Mungkin inilah punca bala turun kerana kerajaan turki uthmaniyah melakukan satu kemungkaran yang besar.

KES 4 :

Di malaysia agak2nya macamana ya? Dari bank mana kita pinjam wang? Kalau IMF? Kita pasti sudah dapat menduga apa akan terjadi dengan negara di masa akan datang?

Nah! Sekarang apa yang terjadi di mesir, sangat berkait rapat dengan faktor ekonomi. Presiden yang dahulu. Hosni mubarak, saya belum kaji berapa banyak wang yang dia pinjam dari bank yahudi. Sehinggakan sekarang ni Dr. Morsi terpaksa menanggung semua kesan kerosakan yang telah dibuat oleh Hosni Mubarak. Dengan kadar sumber ekonomi yang sgt terhad dan dalam masa yang sama tidak mahu mendengar arahan dari puak2 Zion. Dr. Morsi terpaksa berhadapan ujian yang begini berat.
Zion sedang merancang sesuatu untuk menjatuhkan Dr. Morsi. Berkemungkinan besar, Dr. Morsi akan mati dibunuh seperti Imam Asy-Syahid Hasan Al-Banna dan Sayyid Qutb.

Walau apapun, mereka merancang, ALLAH juga merancang, namun perancangan ALLAH itu adalah yang terbaik. Kita lupa disebalik semua perancangan ini, ianya sangat berkait rapat dengan pilihan ALLAH. ALLAH tidak pernah leka daripada mengurus tadbir manusia walau sedetik.
DOA KAMI BERSAMAMU DR. MORSI.


“Ya ALLAH, bantulah mujahidin di Mesir ya ALLAH, berilah mereka kekuatan dan kemenangan ya ALLAH, Engkau tunjukkanlah bahawa yang benar itu memang benar ya ALLAH, dan berilah kami kekuatan untuk mengikutinya, Ya ALLAH, dan Engkau tunjukkan juga bahawa yang batil itu memang batil ya ALLAH, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya” amin....

No comments:

Post a Comment

Followers